single

Zalety monitoringu w firmie

Na pozytywny wizerunek firmy oraz podejście do miejsca pracowników wpływa poziom bezpieczeństwa w danej placówce. Jasne, że nikt nie chce pracować w miejscu, w którym czuje się w jakiś sposób zagrożony. Z tego powodu ważne jest dbanie o zapewnienie odpowiedniej ochrony placówki, zarówno ze względu na pracowników, jak i na samo zabezpieczenie własności. Niestety, w dzisiejszych czasach zagrożenie przestępczością jest wysokie, zarówno jeśli chodzi o tą pospolitą i wynikającą z ciągłej wojny informacyjnej. Jednak istnieją sposoby, by się chronić przed przykrymi niespodziankami. W trosce o bezpieczeństwo firmy powinniśmy zainwestować w system monitoringu, dzięki któremu będzie mogli całodobowo kontrolować wydarzenia na terenie placówki.

Zabezpieczenie przed złodziejami
Monitoring to przede wszystkim skuteczna metoda odstraszenia potencjalnych przestępców. Wielu zastanowi się nad popełnieniem wykroczenie, wiedząc o działającym na danym terenie monitoringu. System kamer zapewnia podgląd na posesję, ale także możliwość zapisu filmu jako dowodu w sprawie. Na podstawie nagrania łatwo jest zidentyfikować sprawcę, który zostanie pociągnięty do odpowiedzialności karnej przez odpowiednie organy władzy. Monitoring odstraszy nie tylko włamywaczy i przestępców, ale także wandali.

Bezpieczna firma
W przypadku firmy zatrudniającej wielu pracowników nie jesteśmy w stanie kontrolować zachowania wszystkich jednocześnie. Jednak nie możemy także opierać współpracy jedynie na zaufaniu, gdyż różne sytuacje mogą mieć miejsce. Nikt nie chce zostać obarczony odpowiedzialnością, będąc niewinnym. Z tego powodu w dużych firmach monitoring przyda się wyjątkowo. W momencie powstania szkód, pojawienia się podejrzenia o wykroczeniu lub konfliktu między pracownikami można z pomocą nagrań z kamer bezpieczeństwa odnaleźć winnych i wyciągnąć tylko odpowiedzialnym za zdarzenie konsekwencje. W ten sposób nie ucierpią osoby postronne. Monitoring pełni w takim przypadku funkcję nie tylko kontrolną, ale także pomaga w ocenie sytuacji i podjęciu najlepszego rozwiązania problemu.

Kontrola pracowników
Wydawać się może to niepoprawne, ale w rzeczywistości kontrola pracowników jest potrzebna. Jednak nie, by wprowadzać pewien rygor pracy i nieprzyjemną atmosferę stresu oraz reżimu. Przy pracy dużej ilości osób w jednym miejscu w tym samym czasie nie możemy mieć pewności, że wszystko będzie działało należycie. Monitoring pozwala skontrolować uczciwość oraz rzetelność pracowników. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, czy odpowiednio wykonują swoje obowiązki, przestrzegają godzin pracy lub zasad firmowych. Ważne jest, że w przypadku zainstalowania monitoringu w miejscu pracy należy bezwzględnie poinformować o tym pracowników – podglądnie i nagrywanie bez informacji i zgody osób jest wykroczeniem.

Potencjalne zagrożenie ze strony klientów
W miejscach, gdzie dochodzi do bezpośredniego kontaktu z klientami monitoring jest przede wszystkim formą zabezpieczenia i ma na celu zapewnienie dodatkowej ochrony pracownikom, jak i klientom. Nie możemy mieć pewności, jak zachowają się klienci. Może okazać się, że ich zachowanie jest nieodpowiednie lub niebezpieczne. W takich sytuacjach monitoring pomaga ochronie wkroczyć do akcji oraz stanowi dowód w sprawie.

Ochrona przed nadużyciami
Monitoring działa jednak nie tylko w jedną stronę – kontroluje pracowników. Oczywiście, sprawdza ich uczciwość i zachowanie, lecz tak samo ich chroni. Stanowi dowód w przypadku nadużywania władzy przez szefostwo, sprawach mobbingu czy konfliktach.